یونی تحلیل یونی تحلیل
  • خانه
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • وبلاگ
  • نمونه کار
  • حساب من
تماس با ما : 09199551777
0
یونی تحلیل یونی تحلیل
0
  • خانه
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • وبلاگ
  • نمونه کار
  • حساب من
سبد خرید من (0 )

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خانه روانشناسی-عصب روانشناسی مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس
مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی

موجود در انبار

مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس

51 تا فروخته شده در 06 ساعت قبل

0 تومان

- +
افزودن به علاقه مندی ها افزودن برای مقایسه
  • آمار :65 بازدید کننده در حال حاضر
دسته: روانشناسی-عصب روانشناسی برچسب: آرش عباس نیا, تکلیف ثانویه, حافظه فضایی, راضیه هژبرنیا, شناخت, شهزاد طهماسبی بروجنی, کنترل حرکتی, مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی, مولتیپل اسکلروزیس
اشتراک گذاری:
  • توضیحات
  • نظرات (0)

توضیحات

مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس

 

چکیده مقاله مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی :

مقدمه: یکی از مشکلات شایع در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(ام­اس) ‌اختلال در حافظه است. با وجود تأیید تأثیر تمرینات تکالیف دوگانه شناختی حرکتی بر عملکرد شناختی بیماران ام­اس، تاکنون، پژوهش­ های اندکی در این زمینه صورت گرفته است. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بهبود حافظه فضایی بیماران ام­اس در نتیجه تمرینات تکالیف دوگانه بود. روش: طرح تحقیق از نوع پیش­ آزمون – پس­ آزمون با گروه­ های تصادفی، روش پژوهش از نوع نیمه­ تجربی و به لحاظ هدف کاربردی بود. در اجرا، 30 زن مبتلا به ام­اس(20-60 ساله)عضو انجمن ام­اس استان تهران، به صورت داوطلبانه و با کسب رضایت­ نامه آگاهانه به عنوان شرکت کننده به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایشی قرارگرفتند و پیش­ آزمون حافظه فضایی از طریق دستگاه حافظه فضایی مدلLM-01  از آنان گرفته شد. سپس         شرکت­ کنندگان به مدت هشت هفته که هر هفته شامل دو جلسه 45 تا 60 دقیقه­ ای بود به انجام تمرینات تکالیف دوگانه پرداختند. با اتمام تمرینات پس­ آزمون گرفته شد. تجزیه و تحلیل آماری داده­ ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس مرکب و تی همبسته و مستقل در سطح معنی­ داری 05/0≥ p انجام شد. یافته­ ها: نتایجنشان داد که تمرینات تکالیف دوگانه موجب بهبود معنی­دار حافظه فضایی)04/0=p ) در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شد. نتیجه­ گیری: تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی موجب فعالیت بیشتر مغز می­ شود و می­توان آن را روشی مناسب برای ارتقای توانایی­ های شناختی مانند حافظه فضایی در نظر گرفت.

نویسندگان

  • آرش عباس نیا  1
  • شهزاد طهماسبی بروجنی   2
  • راضیه هژبرنیا 3

1 دانکشده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهرن، تهران، ایران

2 دانشیار رفتار حرکتی / دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران

3 دانشجوی دکتری یادگیری حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

 

منبع:pnu.ac.ir

برای دانلود مقاله مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی  که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.

 

انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار های  Pls,  Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.

شبکه تحلیلی یونی تحلیل در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site : www.unitahlil.ir

Phone number : 09199551777

Instagram : unitahlil

 

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس” لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

  • مقایسه حافظه آشکار (حافظه یادآوری و بازشناسی) در زنان مبتلا به پراشتهایی عصبی و عادی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    مقایسه حافظه آشکار (حافظه یادآوری و بازشناسی) در زنان مبتلا به پراشتهایی عصبی و عادی

    0 تومان
  • اثربخشی آموزش خود تعلیمی کلامی بر بهبود کارکردهای شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه ـ بیش‌فعالی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    خود تعلیمی کلامی بر بهبود کارکردهای شناختی کودکان مبتلا به نقص توجه ـ بیش‌فعالی

    0 تومان
  • بررسی اثر نوروفیدبک بر میزان اضطراب و جرئت ورزی در افراد مبتلا به اختلال وحشت‌زدگی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    بررسی اثر نوروفیدبک بر میزان اضطراب و جرئت ورزی در افراد مبتلا به اختلال وحشت‌زدگی

    0 تومان
  • آموزش تلفیقی مادرمحور وتأثیرآن برنشانگان کمبودتوجه وبیش‌فعالی کودکان مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    آموزش تلفیقی مادر محور و تأثیر آن بر نشانگان کمبود توجه و بیش‌فعالی کودکان

    0 تومان

محصولات اخیراً مشاهده شده

  • زیست محیطی شرکت مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    ادبیات و پرسشنامه مسئولیت زیست محیطی شرکت کارول

    9,900 تومان
  • مدل شکنندگی نرخ خطر معکوس متناسب مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    مقاله آماری مدل شکنندگی نرخ خطر معکوس متناسب تعمیم‌یافته و استفاده از آن در تحلیل داده‌های مربوط به سرطان ریه

    0 تومان
  • مسئولیت اجتماعی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    ادبیات و پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت سینق و همکاران

    9,900 تومان
  • ادبیات مسئولیت اجتماعی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    ادبیات و پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت کیم و همکاران

    9,900 تومان
  • پیش بینی نشانه های افسردگی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    نقش اجتناب رفتاری در پیش بینی نشانه های افسردگی در افراد با نشانه های غالب هراس اجتماعی

    0 تومان
  • مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل کننده نگرانی

    0 تومان
  • بررسی نقش نهادهای میانجی نوآوری فناورانه مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    بررسی نقش نهادهای میانجی نوآوری فناورانه در ایجاد رابطه مدیریت منابع انسانی و عملکرد شرکت

    0 تومان
  • آنتروپی مانده تسالیس و اندازه واگرایی مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    مقاله آماری آنتروپی مانده تسالیس و اندازه واگرایی

    0 تومان

مطالعه اثربخشی تمرین تکالیف دوگانه شناختی- حرکتی بر حافظه فضایی بیماران ام اس

0 تومان

افزودن به سبد خرید

تهران – خیابان ولی عصر
ایمیل: unitahlil@gmail.com
تلفن: 09199551777

درباره ما

  • قوانین و مقررات
  • شرایط ارسال
  • حریم خصوصی

خدمات

  • درباره ما
  • نمونه کار ها
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام ما

تلگرام ما

لینکدین

توییتر

آپارات