موجود در انبار
اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نقص توجه همراه با بیشفعالی و بهبود ادراک زمان در کودکان
0 تومان
- آمار :97 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نقص توجه همراه با بیشفعالی و بهبود ادراک زمان در کودکان
چکیده مقاله اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای :
هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نشانههای بیشفعالی و ادراک زمان در کودکان مبنقص تلابه اختلال نقص توجه همراه با بیشفعالی انجام شد. روش: پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. 30 دانشآموز دارای اختلال نقص توجه همراه با بیشفعالی به شیوه نمونهگیری هدفمند از بین دانشآموزان مدارس مقطع ابتدایی شهر خورموج انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (میانگین سن=01/9 و انحراف معیار=67/0) و کنترل (میانگین سن=20/9 و انحراف معیار=91/0) جایگزین شدند.
پگروه آزمایش در 20 جلسه 45 دقیقهای تحت آموزش نرمافزار کاپتان لاگ قرار گرفت و گروه کنترل در فهرست انتظار باقی ماند. تمام شرکتکنندگان قبل و بعد از درمان مقیاس تشخیصی اختلال بیشفعالی- کمتوجهی کودکان کانرز (فرم والد و فرم معلم)، نرمافزار ادراک زمان، و نرمافزار IVA سنجش شدند. یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که انجام بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نقص توجه و بهبود ادراک زمان کوتاه تأثیر معنادار دارد؛ اما بر نشانههای بیشفعالی/تکانشگری و ادراک زمان بلند اثر معناداری نداشت. نتیجهگیری: این پژوهش نشان داد که از بازیهای شناختی رایانهای میتوان بهعنوان ابزاری برای کاهش نشانههای کمبود توجه و بهبود ادراک زمان استفاده کرد.
نویسندگان
- فاطمه تابناک،
- دکتر سوران رجبی
- ، دکتر فریده سادات حسینی
منبع:joec.ir
برای دانلود مقاله اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار هایPls, Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
نظرات (0)
محصولات مرتبط
اثربخشی بازیهای شناختی رایانهای بر کاهش نقص توجه همراه با بیشفعالی و بهبود ادراک زمان در کودکان
0 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.