حساب کاربری

فراموشی گذرواژه؟
یا

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

اثربخشی تحریک الکتریکی از روی جمجمه (tDCS) بر توجه و حافظه فعال دیداری – شنیداری در کودکان مبتلا‌به اختلال نارساخوانی

تومان

موجود در انبار

اثربخشی تحریک الکتریکی از روی جمجمه (tDCS) بر توجه و حافظه فعال دیداری – شنیداری در کودکان مبتلا‌به اختلال نارساخوانی

 

چکیده مقاله اثربخشی تحریک الکتریکی :

هدف: نارساخوانی یکی شایع‌ترین اختلال‌های یادگیری است. یکی از عوامل اصلی که در این اختلال نقش عمده دارد، نقص در توجه و حافظه کاری دیداری- شنیداری است که باعث مشکلات زیادی در زمینه تحصیل آنها می‌شود. این پژوهش به منظور بررسی اثربخشی تحریک الکتریکی مغزی (tDCS) بر توجه و حافظه کاری دیداری- شنیداری در کودکان نارساخوان دوره ابتدایی انجام شد. پ

روش: از بین دانش‌آموز پسر دوره ابتدایی مدارس اختلال‌های یادگیری شهرستان سقز به شیوه نمونه‌گیری هدفمند 24 نفر انتخاب شدند، آزمودنی‌ها را به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم کرده سپس آزمونی‌ها قبل و بعد از درمان به‌وسیله آزمون ان بک و آزمون خواندن کرمی نوری و مرادی (نما) ارزیابی شدند. گروه مداخله 15 جلسه به صورت یک روز در میان با شدت 5/1 میلی‌آمپر به مدت 20 دقیقه در ناحیه DLPFC تحت درمان تحریک الکتریکی مغزی (tDCS) بر‌اساس توافق نامه درمان قرار گرفتند، اما گروه شاهد هیچ‌گونه مداخله‌ای دریافت نکردند. داده‌ها با روش آماری تحلیل کوواریانس و نرم‌افزار20  SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که بین گروه مداخله و کنترل در بهبود حافظه کاری دیداری و توجه تفاوت معنادار وجود دارد. همچنین تحریک آندی، تأثیر مثبت در بهبود عملکرد فرد در بعد شنیداری حافظه کاری دارد، اما معنادار نیست. نتیجه‌گیری: می‌توان نتیجه گرفت که تحریک آندی بر توجه و حافظه کاری دیداری مؤثر و موجب بهبود مشکل نارساخوانی می‌باشد.

 

نویسندگان

  • بختیار مسلمی،
  • دکتر معصومه آزموده،
  • دکتر سید محمود طباطبایی،
  • دکتر مرضیه علیوندی وفا

 

منبع:joec.ir

برای دانلود مقاله   اثربخشی تحریک الکتریکی   که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.

انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار هایPls,  Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.

شبکه تحلیلی یونی تحلیل در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site : www.unitahlil.ir

Phone number : 09199551777

Instagram : unitahlil

Email: unitahlil@gmail.com

برچسب: , , , , , , , ,

بر اساس 0 دیدگاه

0.0 امتیاز نهایی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اثربخشی تحریک الکتریکی از روی جمجمه (tDCS) بر توجه و حافظه فعال دیداری – شنیداری در کودکان مبتلا‌به اختلال نارساخوانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی برای تیم یونی تحلیل محفوظ می باشد