یونی تحلیل یونی تحلیل
  • خانه
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • وبلاگ
  • نمونه کار
  • حساب من
تماس با ما : 09199551777
0
یونی تحلیل یونی تحلیل
0
  • خانه
  • فروشگاه
  • درباره ما
  • وبلاگ
  • نمونه کار
  • حساب من
سبد خرید من (0 )

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خانه روانشناسی-فرهنگ مشاوره اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک
اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت

موجود در انبار

اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک

100 تا فروخته شده در 13 ساعت قبل

0 تومان

- +
افزودن به علاقه مندی ها افزودن برای مقایسه
  • آمار :71 بازدید کننده در حال حاضر
دسته: روانشناسی-فرهنگ مشاوره برچسب: آموزش والدگری مثبت, اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت, برنامه والدگری مثبت, تعارض, تعامل مادر کودک, تعامل والد- کودک, خالد اصلانی, عباس امان الهی, فرهنگ مشاوره, مرضیه وارسته
اشتراک گذاری:
  • توضیحات
  • نظرات (0)

توضیحات

اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک

 

چکیده مقاله اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت :

هدف این پژوهش تعیین تأثیر آموزش برنامه والدگری مثبت (Triple P) بر کیفیت تعامل والد-کودک مادران کودکان دبستانی شهر اهواز بود. پژوهش حاضر، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران کودکان مدارس ابتدایی شهر اهواز بود که 30 نفر از آنها به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفری تقسیم شدند (یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل). گروه آزمایش، برنامه آموزشی والدگری مثبت را در 8 جلسه دریافت کردند در حالی که به گروه کنترل این آموزش ارائه نشد. ابزار استفاده شده در این پژوهش، مقیاس رابطه‌ی والد-کودک پیانتا (1994) بود. اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری، با استفاده از نسخه 21 نرم‌افزار آماری SPSS تحلیل شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که گروه آزمایش و کنترل حداقل در یکی از مولفه‌های تعامل والد-کودک تفاوت معناداری داشتند (001/0>P) و آموزش برنامه‌ی والدگری مثبت بر تعارض، نزدیکی، وابستگی و رابطه مثبت کلی اثر مثبت و معناداری داشت (001/0>P). نتایج حاکی از آن بود که برنامه‌ی آموزش والدگری مثبت سبب بهبود تعامل مادر با کودک شده است.

نویسندگان

  • خالد اصلانی 1
  • مرضیه وارسته 2
  • عباس امان الهی 3

1 استادیار گروه مشاوره دانشگاه شهید چمران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه شهید چمران اهواز

3 استادیار گروه مشاوره دانشگاه شهید چمران اهواز

 

منبع:atu.ac.ir

برای دانلود مقاله اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.

انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار هایPls,  Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.

شبکه تحلیلی یونی تحلیل در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site : www.unitahlil.ir

Phone number : 09199551777

Instagram : unitahlil

Email: unitahlil@gmail.com

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک” لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

  • مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    اثربخشی آموزش هنر نقاشی بر کاهش میزان اضطراب دانش آموزان پسر ابتدایی

    0 تومان
  • مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    رابطه بین دلبستگی شغلی، مسئولیت پذیری و تحلیل عاطفی با رضایت شغلی

    0 تومان
  • مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    خودشیفتگی، عزت نفس و ابعاد پرخاشگری در نوجوانان

    0 تومان
  • مشاهده سریع
    افزودن به علاقه مندی ها

    مقایسه ابعاد سرشتی – منشی افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه با افراد سالم

    0 تومان

اثربخشی آموزش برنامه والدگری مثبت بر کیفیت تعامل والد- کودک

0 تومان

افزودن به سبد خرید

تهران – خیابان ولی عصر
ایمیل: unitahlil@gmail.com
تلفن: 09199551777

درباره ما

  • قوانین و مقررات
  • شرایط ارسال
  • حریم خصوصی

خدمات

  • درباره ما
  • نمونه کار ها
  • تماس با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام ما

تلگرام ما

لینکدین

توییتر

آپارات