موجود در انبار
ادبیات و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیلی و همکاران
4,900 تومان
- آمار :17 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
ادبیات و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیلی و همکاران
مقدمه عملکرد سازمانی
یکی از مهمترین بخشهای هر پژوهش مبانی نظری تحقیق و بررسی سابقه تحقیقاتی موضوع میباشد. این بخش از تحقیق تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این بخش مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این بخش مباحثی در رابطه با متغیر ارائه شده است. در ادامه می خواهیم توضیحاتی درباره عملکرد سازمانی ارائه بدهیم .
جدول مشخصات عملکرد سازمانی |
|
تعدادفایل های ادبیات نظری | یک فایل نظری فایل WORD |
تعداد فایل های پرسشنامه | یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD |
تعداد گویه ها | 10گویه |
تفکیک ابعاد | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی | دارد |
منابع | دارد |
نمونه ای از پرسشنامه عملکرد سازمانی نیلی و همکاران:
سنجش عملکرد سازمانی
مباحث سنجش عملکرد را می توان از زوایای متفاوتی مورد بررسی قرار داد. دو دیدگاه اساسی سنتی و نو در این زمینه وجود دارد: دیدگاه سنتی، قضاوت و یادآوری عملکرد و کنترل ارزیابی شونده را هدف قرار داده و سبک دستوری دارد. این دیدگاه صرفا معطوف به به عملکرد دوره ی گذشته بوده و با مقتضیات گذشته نیز شکل گرفته است. دیدگاه نو، آموزش، رشد و توسعه ی ظرفیت ارزیابی شونده، بهبود و بهسازی افراد و سازمان و عملکرد آن، ارائه ی خدمات مشاوره ای و مشارکت عمومی ذینفعان، ایجاد انگیزه و مسئولیت پذیری برای بهبود کیفیت و بهینه سازی فعالیت ها و عملیات را هدف قرار داده و مبنای آن را شناسایی نقاط ضعف و قوت و تعالی سازمانی تشکیل می دهد.
خاستگاه این دیدگاه مقتضیات معاصر بوده و با استفاده از تکنیک ها و روش های مدرن، به سنجش سیستمی عملکرد می تواند سطح کلان یک سازمان، یک واحد، یک فرآیند یا کارکنان آن سازمان باشد (شاوه ویسی، 1392).
ارزیابی عملکرد سازمانی
بطور تاریخی مبحث اندازه گیری عملکرد سازمان ها مربوط به مسائل مالی آنها بوده و حسابداری سالیان متمادی به عنوان زبان اندازه گیری عملکرد شناخته می شد. پیشینه ی دفترداری به هزاران سال قبل بر می گردد که اقوام مصری، فنیقی و سومری برای تسهیل امور تجاری از آن استفاده می کردند. چند قرن بعد دفتر حسابداری دوبل در سازمان ها متداول شد.
در قرن نوزدهم، ظهور انقلاب صنعتی و گسترش کارخانجات نساجی، خط آهن، صنایع فولاد و .. موجب شد تا اندازه گیری عملکرد مالی این شرکت ها نقش حیاتی در موفقیت و رشد آنها ایفا نماید. از طرفی هم زمان با ارائه ی نظریه ی مدیریت علمی توسط فریدریک دبلیو تیلور که به عنوان پدر مدیریت علمی شناخته می شود در چهار اصل مدیریت علمی را بیان کرد (ایران زاده و برقی، 1388). در کشور ما به طور رسمی و در سطح ملی برای نخستین بار در سال 1349 مقرر گردید سازمان های دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امور مورد ارزیابی قرار گیرند..
به این منظور مرکز ارزشیابی سازمان های دولتی در نخست وزیری تشکیل گردید. اما بیش از 30 سال هنوز نظام مشخصی برای ارزیابی در سطح ملی طراحی و تدوین نشده است. در بررسی علت وجودی ارزیابی عملکرد با دو دیدگاه روبه رو می شویم. یکی نگرش سنتی به ارزیابی که در آن، مهم ترین هدف ارزیابی، قضاوت و یادآوری عملکرد است و دیگری نگرش نوین که در آن بر رشد و توسعه و بهبود عملکرد توجه می شود (صفری و آذر، 1383).
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار های Pls , Lisrel , Amos , Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
منبع پرسشنامه لاتین روانشناسی : https://ppc.sas.upenn.edu
نظرات (0)
محصولات مرتبط
ادبیات و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیلی و همکاران
4,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.