موجود در انبار
ادبیات و پرسشنامه عملکرد شرکت پرتوسا ارتگا و همکاران
4,900 تومان
- آمار :68 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
ادبیات و پرسشنامه عملکرد شرکت پرتوسا_ارتگا و همکاران
مقدمه عملکرد شرکت
عملکرد شرکت : یکی از مهمترین بخشهای هر پژوهش مبانی نظری تحقیق و بررسی سابقه تحقیقاتی موضوع میباشد. این بخش از تحقیق تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این بخش مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این بخش مباحثی در رابطه با متغیر ارائه شده است. در ادامه می خواهیم توضیحاتی درباره عملکرد سازمانی ارائه بدهیم .
جدول مشخصات عملکرد شرکت |
|
تعدادفایل های ادبیات نظری | یک فایل نظری فایل WORD |
تعداد فایل های پرسشنامه | یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD |
تعداد گویه ها | 6 گویه |
تفکیک ابعاد | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی | دارد |
منابع | دارد |
نمونه ای از پرسشنامه عملکرد شرکت پرتوسا ارتگا و همکاران:
جهت مشاهده و دانلود مبانی نظری و پرسشنامه در ارتباط با علوم انسانی کلیک کنید .
منبع پرسشنامه لاتین روانشناسی : https://ppc.sas.upenn.edu/
عملکرد سازمانی
در بازار رقابتی امروز، ضروری است که سازمان ها هم چنان برتری خود را نسبت به رقبا حفظ نمایند و ضمن حفظ موقعیت رقابتی خود را در بازار همواره به سمت جلو گام بردارند. بسیاری از سازمان ها در سراسر جهان جهت به نیل بدین مقصود، راهبرد هایی تعیین نموده اند و برای اجرای آنها برنامه هایی تدوین می کنند. اما چنانچه هزینه و زمانی که صرف تدوین و اجرای این راهبردها می گردد، به طور مستمر کنترل و بازنگری نشود، فاقد تأثیر مناسب خواهد بود. نظام های سنجش عملکرد با مقایسه ی نتایج واقعی با مقاصد و اهداف راهبردی در پیگیری اجرای راهبرد کسب و کار به مدیران کمک شایانی می نماید. از جمله عناصر کلیدی در موفقیت هر راهبرد، ساز و کارها و فرآیندهایی است که برای سنجش عملکرد صورت می گیرد (منیعی، 1395).
در اوایل دهه ی1990، رابرت کاپلان استاد دانشکده ی بازرگانی دانشگاه هاروارد با اتفاق دیوید نورتون که در آن زمان مدیر شرکت تحقیقاتی وابسته به موسسه ی مشاوره ای KPMG بود، طرحی تحقیقاتی را به منظور بررسی علل توفیق دوازده شرکت برتر امریکایی و مطالعه ی روش های ارزیابی عملکرد در این شرکت ها آغاز کردند.
حاصل این تحقیق در مقاله ای تحت عنوان (سنجه هایی که محرک های عملکرداند[1])، در ژانویه ی 1992 در نشریه ی بازبینی تجارت هاروارد[2]منتشر شد. در این مقاله اشاره شده بود که شرکت های موفق برای ارزیابی عملکرد خود فقط به سنجه های مالی متکی نیستند بلکه عملکرد خود را سه منظر دیگر یعنی مشتری، فرآیندهای داخلی، و یادگیری و رشد نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.
به این ترتیب کاپلان و نورتون اعلام کردند که برای انجام یک ارزیابی کامل از عملکرد سازمان می بایست این عملکرد از چهار زاویه ی دید یا منظر مورد ارزیابی قرار گیرد (کاپلان و نورتون، 1388).
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد شرکت تسه و همکاران کلیک کنید.
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد تجاری مامون و همکاران کلیک کنید.
ابعاد ارزیابی عملکرد
باید از ارزیابی کوچک ترین اجزاء تأثیرگذار در عملکرد یک نهاد شروع کرده و با طی کردن سلسله مراتب سازمانی و استفاده از اطلاعات ارزیابی اجزاء، به ارزیابی عملکرد یک نهاد پرداخت. برای ارزیابی یک نهاد، انجام ارزیابی در چهار سطح ضروری است:
1- ارزیابی عملکرد کارکنان
2- ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان
3- ارزیابی عملکرد مدیر
4- ارزیابی عملکرد سازمان(زین[3] و همکاران، 2013).
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد تجاری اوزدمیر و اصلان کلیک کنید.
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد شرکت لایو کلیک کنید.
مدل ها و الگوهای ارزیابی عملکرد دستگاه ها که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، الگوهای متفاوتی می باشند. در مجموع مدل های ارزیابی عملکرد را می توان در دسته بندی های ذیل گنجاند:
مدل های مبتنی بر زمان و هزینه
الگوی چرخه زمانی مبتنی بر ارزش
نمودار نیمه عمر
مدل اسکور (Scor)
الگوی هزینه یابی مبنای فعالیت (ABC)
الگوی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
مدل های برتری سازمانی و خود ارزیابی ( جوایز ملی کیفیت)
جایزه دمینگ
الگوی ممیزی کیفیت جامع (ISO)
الگوی مدیریت کیفیت جامع (TQM)
الگوی جایزه ملی کیفیت بالدریج
الگوی تعالی سازمانی (EFQM)
مدل های یکپارچه
ترازیابی
سیستم اسمارت
الگوی منشور عملکرد
الگوی مدیریت بر اساس هدف (MBO)
الگوی مهندسی مجدد (BPR)
الگوی نظام مدیریت هوشین
الگوی کارت امتیازی متوازن (BSC)(قنبرزاده، 1391).
[1] . Measures That Drive Performance
[2] . Harvard Business Review
[3] . Zin
[1] . Measures That Drive Performance
[2] . Harvard Business Review
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد سازمانی بر اساس مدل کاپلان و نورتون کلیک کنید.
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد سازمانی نیلی و همکاران کلیک کنید.
جهت مشاهده و دانلود فصل چهارم پایان نامه lisrel و spss (تاثیر چابکی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش) کلیک کنید.
جهت مشاهده و دانلود فصل چهارم پایان نامه spss و lisrel (بررسی تاثیر قابلیت های پویا سازمانی بر عملکرد سازمانی) کلیک کنید.
نظرات (0)
محصولات مرتبط
ادبیات و پرسشنامه عملکرد شرکت پرتوسا ارتگا و همکاران
4,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.