موجود در انبار
ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش گلد و همکاران
4,900 تومان
- آمار :80 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش گلد و همکاران
مقدمه مفهوم مدیریت دانش
مفهوم مدیریت دانش: یکی از مهمترین بخشهای هر پژوهش مبانی نظری تحقیق و بررسی سابقه تحقیقاتی موضوع میباشد. این بخش از تحقیق تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این بخش مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این بخش مباحثی در رابطه با متغیر ارائه شده است. در ادامه می خواهیم توضیحاتی درباره مدیریت دانش ارائه بدهیم .
جدول مشخصات مفهوم مدیریت دانش |
|
تعدادفایل های ادبیات نظری | یک فایل نظری فایل WORD |
تعداد فایل های پرسشنامه | یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD |
تعداد گویه ها | 19 گویه |
تفکیک ابعاد | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی | دارد |
منابع | دارد |
نمونه ای از پرسشنامه مدیریت دانش گلد و همکاران:
جهت مشاهده و دانلود مبانی نظری و پرسشنامه در ارتباط با علوم انسانی کلیک کنید .
مفهوم داده، اطلاعات، دانش
داده[1]
داده ﻣﺠﻤﻮﻋﻪای از ﺣﻘﺎﯾﻖ و اﻣﻮر ﻣﺴﻠﻢ درﺑﺎره ﯾﮏ ﭘﺪﯾﺪه اﺳﺖ. ﺗﻤﺎم ارﮔﺎنها ﺑﻪ دادهﻫﺎ اﺣﺘﯿﺎج دارﻧﺪ و ﺑﺮﺧﯽ ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻫﻢ ﻋﻤﯿﻘﺎً ﺑﻪ آن واﺑﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ.(بانکها،شرکتهای ﺑﯿﻤﻪ و…) ﺣﻔﻆ، ﺿﺒﻂ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داده ﻻزﻣﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آنها اﺳﺖ. داده ﻓﻘﻂ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ ﭼﻪ اﺗﻔﺎق اﻓﺘﺎده و ﻫﯿﭻ ﻗﻀﺎوﺗﯽ ﯾﺎ ﺗﻮﺿﯿﺤﯽ را ﻧﻤﯽدﻫﺪ. ﺑﺎ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﺎده اوﻟﯿﻪ ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی داده اﺳﺖ اﻣﺎ ﻧﻤﯽﮔﻮﯾﺪ ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮد. دانش نه داده است و نه اطلاعات، اما به هر دو ربط دارد(رحمان سرشت،1379).
اﻃﻼﻋﺎت[2]
اﻃﻼﻋﺎت، دادهﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ در اﻟﮕﻮﻫﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﺎدار، ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ و ﮔﺮوهﺑﻨﺪی شدهاند. اﻃﻼﻋﺎت به صورت ﭘﯿﺎم و ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺘﻘﺎل اﺳﺖ و ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻣﺒﻨﺎی ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی در ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺮﺧﻼف دادهﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ دارای ﻣﻔﻬﻮم ﮐﺎرﺑﺮدی ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻤﯽﺑﺎشند(هاتفی، 1385).
داﻧﺶ[3]
در واژهﻧﺎﻣﻪ وﺑﺴﺘﺮ ﺗﻌﺮﯾﻒ داﻧﺶ ﭼﻨﯿﻦ آﻣﺪه اﺳﺖ: داﻧﺶ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﺎ وﺿﻌﯿﺘﯽ از داﻧﺴﺘﻦ ﭼﯿﺰی ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﯾﺎ ﻫﻤﮑﺎری اﺳﺖ.
داﻧﺶ، اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﯾﺎ زﻣﯿﻨﻪ، ﺗﻌﺒﯿﺮ و ﺗﺎﻣﻞ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺷﺪه و اﻗﺪام ﺻﺤﯿﺢ را ﻣﻤﮑﻦ ﻣﯽﺳﺎزد. داوﻧﭙﻮرت ﻧﯿﺰ داﻧﺶ را آﻣﯿﺰهای از ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت، ارزشها، اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد و نگرشهای ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻧﻈﺎم ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻣﯽداﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﺎرﭼﻮﺑﯽ ﺑﺮای ارزﺷﯿﺎﺑﯽ و ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت و اﻃﻼﻋﺎت ﺟﺪﯾﺪ را ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﯽدﻫﺪ.( ابطحی و صالحی،1385) دانش، مجموعهای قابل بازیابی از اطلاعات تایید شده بیان میکند(هاشمیان و منهاج،1386).
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه مشارکت کارکنان در مدیریت دانش کالکارنی و همکاران کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش شخصی محی الدین وآزیروانی کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش چن و همکاران کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش پاتریک و همکاران کلیک کنید .
تعاریف مدیریت دانش
یکی از عوامل کلیدی که سازمانهای هوشمند قرن بیست و یکم را از هم متمایز میسازد، تأکید بر دانش و اطلاعات است. برخلاف سازمانهای گذشته، سازمانهای امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده و نیازمند تسخیر، مدیریت و بهرهبرداری از دانش اطلاعات به منظور بهبود کارآیی، خدمت بهتر مشتری، مدیریت تغییر و پیگیری تغییرات پایانناپذیر هستند. مدیریت دانش ابزار مهمی است که سازمانها از طریق آن بهتر می توانند اطلاعات و دانش را مدیریت کنند. برخلاف دیگر تکنیکها، تعریف مدیریت دانش اغلب آسان نیست، زیرا حوزه وسیعی از مفاهیم، وظایف مدیریتی، تکنولوژی و اقدامات را با خود به همراه دارد، از طرف دیگر تغییرات سریع در تکنولوژی کامپیوترهای شخصی و ارتباطات الکترونیکی در طی دهه گذشته این توانایی را به ما بخشیده است که بتوانیم اطلاعات را خلق، گردآوری، دست کاری، ذخیره و انتقال دهیم. امروزه یک واقعیت است که انتقال حجم عظیمی از اطلاعات روزانه از طریق اینترنت و دیگر ابزارهای ارتباطی صورت میگیرد(اخوان و باقری، 1391).
معرفی منابع برای اطلاع بیشتر
ابراهيمي، م.(1384)، بررسي رابطه همراستايي مديريت استراتژيک سيستمهاي اطلاعاتي با کارت امتيازي متوازن و عملکرد سيستمهاي اطلاعاتي، پاياننامه کارشناسي ارشد، دانشکده علوم انساني، دانشگاه تربيت مدرس.
ابزري، م.، اعتباريان، ا. و ظهرابي اصل، ع. (1386) تأثير فناوري اطلاعات بر بهبود عملكرد سازماني در صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بوير احمد با استفاده از كارت امتيازي متوازن (BSC)، مجله دانشكده علوم اداري و اقتصاد دانشگاه اصفهان، سال نوزدهم، شماره 2، شماره پياپي 45، صص102- 69.
اخوان، پ. و باقری، ر.ا.(1391)، مدیریت دانش از ایده تا عمل، تهران: نشر آتی نگر.
اخوان، پ.(1394)، مدیریت دانش کنکاشی در عوامل شکست، تهران: انتشارات دانشگاه مالک اشتر.
آزاديخواه، م.(1387)، کارت امتيازي متوازن (BSC) ارتباط آن با ساير روشهاي ارزيابي عملکرد، عصر مديريت سال دوم، شماره هشتم، صص77-70.
امراهی، ا.، قلاوندی، ح.، و علیزاده، م.(1391)، بررسی رابطه بین چابکی سازمانی با عملکرد سازمانی، اولین همایش ملی اقتصاد، مدیریت و کارآفرینی.
امیریان، ک.(1392)، بررسی رابطه بین جامعه پذیری سازمانی و تعهد سازمانی در میان کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت داخلی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمانشاه.
ایران زاده، س.، برقی، ا.(1388)، الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان، انتشارات فروزش، چاپ اول.
بابائیان، ع.، و رضایی، ا.(1393). تحليل ارتباط ساختارسازماني ناجا با چابكي سازمان در ارائه خدمات انتظامي(مورد مطالعه:دانشگاه علوم انتظامي)، فصلنامه پژوهش هاي مديريت انتظامي، سال نهم، شماره 4، صص 7-28.
باقرزاده، م.، و اعتباري، م.ر. (1387) بررسي ارتباطي بين بهرهوري و كيفيت زندگي كاري با بهرهگيري از تكنيك MCP/MPT، فصلنامه علوم مديريت، دانشكده مديريت، اقتصاد و حسابداري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تبريز، سال اول، شماره 4، صص83-65.
[1]- Data
[2]- Information
[3]- Knowledge
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش نوناکا و تاکاچی کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه اقدامات مدیریت دانش فاون چانگ و ین جانگ کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه استراتژی های مدیریت دانش هانسن وهمکاران کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود فصل چهارم پایان نامه spss و lisrel (رابطه بین چابک سازی مدارس و مدیریت دانش با نقش میانجی فناوری اطلاعات) کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود فصل چهارم پایان نامه lisrel و spss (تاثیر چابکی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش) کلیک کنید .
منبع پرسشنامه لاتین روانشناسی : https://ppc.sas.upenn.edu/
مفهوم مدیریت دانش
نظرات (0)
محصولات مرتبط
ادبیات و پرسشنامه مدیریت دانش گلد و همکاران
4,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.