موجود در انبار
ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف
4,900 تومان
- آمار :23 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف
مقدمه نوآوری سازمانی
نوآوری سازمانی: یکی از مهمترین بخشهای هر پژوهش مبانی نظری تحقیق و بررسی سابقه تحقیقاتی موضوع میباشد. این بخش از تحقیق تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این بخش مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این بخش مباحثی در رابطه با متغیر نوآوری سازمانی ارائه شده است.
جدول مشخصات نوآوری سازمانی |
|
تعدادفایل های ادبیات نظری | یک فایل نظری فایل WORD |
تعداد فایل های پرسشنامه | یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD |
تعداد گویه ها | گویه18 |
تفکیک ابعاد | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی | دارد |
منابع | دارد |
نمونه ای از پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف:
جهت مشاهده و دانلود مبانی نظری و پرسشنامه در ارتباط با علوم انسانی کلیک کنید .
نوآوری سازمانی
در عصر حاضر تقريبا جايي كه فاقد سازماني باشد نمي توان يافت. اما جالب آنكه فرايند ايجاد و تكاثر آنها طي قرن گذشته به قدري آرام اتفاق افتاد كه توجه خاصي را به خود معطوف نساخت. غلبه سازمانها بر همه شئون زندگي ما يكي از دلايل اهميت آنهاست اما دلايل ديگري نيز براي اهميت سازمان ها وجود دارد. اخيرا سازمان ها به مراتب بيش از گذشته منشا مصائبي كه دامن جامعه معاصر ما را گرفته است قلمداد مي شوند( رحمان سرشت ،1386،ص18).
به همین دلیل نوآوری به عنوان مسئله ای مهم برای افراد، نهاد ها و روی هم رفته ، برای همه ی جوامع دلیل ارتباط آن با انعطافپذیری و تولید بسیار مهم و اساسی است(رانکو[1]،2004).
نوآوری سازمانی،اختراع تازه ای از دانش یا توسعه ی اطلاعات تازه نظیر مفهوم ، تئوری یا فرضیه است. به عبارت دیگر نوآوری سازمانی به معنای چیزی جدید برای استفاده می باشد. نوآوری سازمانی مستلزم تبدیل ایده ها به اشکال قابل استفاده ی سازمانی است و این ایده برای پیشبرد عملکرد سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد( دامن پور و گوپالا کریشنان,2001,ص65).[2]
ادامه
در جهان پيچيده و پر شتاب امروز، عوامل بي شماري بر تغيير و تحولات سازمان اثر مي گذارد. چهار عامل عمده،كه حداكثر اثر را بر سازمان ها وارد مي آورند عبارتند:
فشار شديد رقابت جهاني 2 محو شدن مرز و بوم بازار تجارت 3 شتاب تكنولوژي 4 دگرگوني سريع در ارزش و نحوه زندگي مصرف كنندگان كالا
سازمان هاي موفق جهان براي مقابله با اين عوامل،به خلاقيت و نوآوري به عنوان فعاليتي حياتي روآورند. خلاقيت و نوآوري براي سازمان هايي كه در صحنه فن آوري و بازرگاني بين المللي با رقابت هاي شديد مواجه هستند،اجتناب ناپذير است(شهرآراي، مدني پور، 1376،ص73).
جنینگر(1994) سه نوع نوآوری را مشخص نموده است.
نوآوری سازمانی
نوآوری در فناوری 2) نوآوری اداری 3) نوآوری جانبی
نوآوری ها در فناوری آنهائی هستند که با ایجاد تغییراتی در فناوری، سازمان ها را دچار تغییر می کنند نوآوری های اداری آنهائی هستند که ساختار یک سازمان با فرآیند های اداری آن را تغییر می دهند، نوآوری های جانبی، برنامه هایی هستند که بین یک سازمان و گروههای خارج از محدوده آن ایجاد می شوند. نمونه های از نوآوری های جانبی شامل فعالیت های خدمات اجتماعی، کتابخانه ای، طرح های توسعه شغلی و برنامه های آموزشی مستمر می باشد.
نوآوری در فناوری،و نوآوری اداری در داخل سازمان بوقوع می پیوندند و تحت کنترل مدیریت سازمان هستند. نوآوری های جانبی در نقطه تلاقی بین یک سازمان و محیط خارجی آن صورت می گیرد و مرکز آن در خارج از سازمان می بشد. این نوع نوآوری کاملا تحت کنترل مدیریت سازمان نیست. همچنین سه دسته از عوامل بر انتخاب نوع خاصی از نوآوری تاثیر می گذارند. این سه دسته از عوامل بر انتخاب نوع خاصی از نوآوری تاثیر می گذارند.
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی نایدو کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی لارسن و سالتر کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی اوکاس و ساک کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه نوآوری مدیران لی و تسای کلیک کنید .
استعداد ها
این سه دسته عبارتند از : متغییرهای فردی، سازمانی و محیطی، متغییرهای فردی همان ارزش ها، نقش ها و شخصیت های راهبران یک سازمان هستند. متغییرهای سازمانی شامل متخصص، تفکیک وظايف، حرفه گرائی، وسعت، رکود و نقاط قوت و ضعف اداری هستند.
متغییرهای محیطی در شش بعد تشریح می شوند: 1) پایداری یا ناپایراری محیط 2) همگونی یا ناهمگونی آن 3) تمرکز یا پراکندگی آن 4) ساده یا پیچیده بودن آن 5) میزان آشفتگی و عدم قطعیت آن 6) مقدار منابع قابل دسترس برای حمایت از سازمان ( احمدپورداریانی،1379،ص157و156).
يكي از رويكردهاي اصلي يك سازمان نوآوري است.سازمانها در شكوفاسازي استعداد ها و توان خلاقيت و نوآوري نيروي انساني نقش بسزايي دارند. سازمان زماني موفق است كه بتواند نيازهاي نيروي انساني موجود را برآورده سازد و به پرورش ابتكار و خلاقيت آنها بپردازد ( هاشمي و همکاران،1390،ص64).
[1] -runco
[2]- Gopalakrishnan
نوآوری سازمانی
منبع پرسشنامه لاتین روانشناسی : https://ppc.sas.upenn.edu/
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه نوآوری شرکت سانکوسکا کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه قابلیت های نوآوری مدیران جیمنز و همکاران کلیک کنید .
جهت مشاهده و دانلود ادبیات و پرسشنامه عملکرد نوآورانه فرناندز میسا و آلگری کلیک کنید .
نظرات (0)
محصولات مرتبط
ادبیات و پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف
4,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.