موجود در انبار
ادبیات و پرسشنامه یادگیری استراتژیک تسینگ
9,900 تومان
- آمار :94 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
ادبیات و پرسشنامه یادگیری استراتژیک تسینگ
مقدمه یادگیری استراتژیک
یادگیری استراتژیک: یکی از مهمترین بخشهای هر پژوهش مبانی نظری تحقیق و بررسی سابقه تحقیقاتی موضوع میباشد. این بخش از تحقیق تحقیق در رابطه با ادبیات و پیشینهی تحقیق می باشد. در واقع محقق در این بخش مبانی نظری و عملیاتی پژوهش را مورد بررسی قرار می دهد تا در این رهگذر با آگاهی کامل از مبانی علمی پژوهش و آن چه در این باره انجام شده است تمامی جوانب موضوع را مطالعه نماید. از این رو در این بخش مباحثی در رابطه با متغیر ارائه شده است. در ادامه می خواهیم توضیحاتی درباره ارزش استراتژی تجارت الکترونیک ارائه بدهیم.
جدول مشخصات یادگیری استراتژیک |
|
تعدادفایل های ادبیات نظری | یک فایل نظری فایل WORD |
تعداد فایل های پرسشنامه | یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD |
تعداد گویه ها | گویه21 |
تفکیک ابعاد | دارد |
شیوه نمره گذاری | دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی | دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی | دارد |
منابع | دارد |
نمونه ای از پرسشنامه استاندارد یادگیری استراتژیک تسینگ (2011):
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار های Pls , Lisrel , Amos , Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
Instagram : unitahlil
تعریف استراتژی
استراتژي، مفهومي است كه از حوزة مديريت نظامي سرچشمه گرفته است و اولين آثار مكتوب دراين زمينه به حدود 2500 سال پيش باز ميگردد. ولي سابقه كاربرد اين مفهوم در حوزة مديريت و بازرگاني به دهه پنجاه ميلادي و در حقيقت به زماني باز ميگردد كه نظريهپردازان سيستمهاي طبيعي، عامل محيط را در مطالعه سازمانها وارد ساختند اما واژة استراتژي براي اولين بار توسط “آلفرد چندلر” در كتاب “استراتژي وساختار» به كار رفت.
پس از «چندلر» دانشمندان ديگر به توسعة اين مفهوم پرداختند و براي انجام اين مهم دو سبك مطالعات موردي و پژوهشهاي تحليلي را در اين حوزه به كار گرفتند. در سال 1980، «ميكاييل پورتر» مفاهيم اقتصاد را در اين حوزه به كار گرفت و موضوع استراتژيهاي عام را پس از چندين سال مجدداً مطرح ساخت. «هنري مينتزبرگ« مفهوم استراتژيهاي عام را گسترش داد و آنها را در چارچوب سطوح سهگانه استراتژي ارائه كرد.
علاوه بر اين وي تعاريف گوناگون استراتژي را در پنج گونه دستهبندي كرد و براي نخستين بار مفهوم استراتژي نو پديد را در مقابل استراتژي برنامهريزي شده و شكلگيري استراتژي را در مقابل فرمولبندي استراتژي مطرح ساخت(فقهی، 1388: 13).
ادامه
معنای استراتژی از آنجا که یونانیان آن را به منزلهی هدایت و یا فرماندهی جبهههای نبرد میدانستند شروع و به فرآیند تصمیمگیری برنامهریزی شده در بخشهای سیاسی، اقتصادی، تحقیقاتی، نظامی و غیره ختم میشد. دولتها و ملتها از استراتژی برای مدیریت سیاست خارجی، نیروهای مسلح، تولید تسلیحات، در یک هماهنگی بسیار تنگاتنگ با سایر منابع و نیروهای سیاسی، اقتصادی؛ اکولوژی و روانی کشور استفاده میکنند.
اصطلاح استراتژی در کل، متضمن ارتباط میان هدف و وسیله است که طبق برنامه یک فرد یا مجموعه آن را دنبال میکند. پیدایش استراتژی وابسته به عنوان هنر یا دانش سازماندهی و کاربرد بهکارگیری ابزارها و منابع مختلف به قصد دستیابی به اهداف سیاسی به پیدایش و تشکیل دولت بوده است(فقهی، 1388: 14).
کاربرد ها
مفهوم استراتژی از سال 1960 در مطالعههای کسب وکار به کاربرده شده و با وجودپذیرش گسترده آن، هنوز مفهومی مبهم و خاص در مدیریت است. تعریف مفهوم استراتژی از یک پژوهشگر به پژوهشگر دیگر متفاوت است، اما در جوهرهی بسیاری ازتعاریف، مفهوم استراتژی چنین بیان شده است: “الگویی در جریان تصمیمات و فعالیتهایست که خصیصهی اصلی آن، ارتباط سازمان با محیطش است و عاملی تعیینکننده در دستیابی به اهداف است”(پارک و جانگ، 2013: 55).
براساس تعریف مینتز برگ از استراتژی که به 5P معروف است. استراتژی را میتوان به پنج شکل توصیف کرد.
طرح و نقشه یا برنامهریزی[1]
صف آرایی / ترفند[2]
الگو[3]
موقعیت یا جایگاه[4]
چشم انداز یا دیدگاه[5]
استراتژی یک چارچوب فکری که در یک چشمانداز معین، در چارچوب یک طرح و الگو و با صف آرایی مشخص اهداف، سیاستها و زنجیرة عملیاتی را در قالب یک کل بهم پیوسته و در جهت رسیدن به یک موقعیت ویژه ترکیب و راهبری میکند. چندلر به عنوان یکی از پیشگامان نظریه پردازی در حوزه مفاهیم استراتژی، استراتژی را اینگونه تعریف میکند. استراتژی عبارتست از تعیین اهداف و مقاصد بنیادین شرکت و انجام سلسله اقداماتی به منظور تخصیص منابع ضروری برای اجرای این اهداف.
بروس هندرسون: استراتژی یک مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا و مشاوران. مک کینزی: استراتژی درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن. اموری استراتژیک نامیده میشوند که حداقل دارای سه شرط باشند:
بلند مدت باشند،
در محیط رقابتی باشند
جنبه حیاتی داشته باشند(صالحی حقی، 1391: 26-27).
[1] plan
[2] ploy
[3] pattern
[4] possition
[5]perspective
یادگیری استراتژیک
نظرات (0)
محصولات مرتبط
ادبیات و پرسشنامه یادگیری استراتژیک تسینگ
9,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.