موجود در انبار
پرسشنامه ارزش ويژه برند در مقصد گردشگری از وامسلی و جنکینز
9,900 تومان
- آمار :11 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
پرسشنامه ارزش ويژه برند در مقصد گردشگری از وامسلی و جنکینز
موضوع پرسشنامه : پرسشنامه ارزش ويژه برند در مقصد گردشگری
پرسسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار ها جمع آوری اطلاعات در تحقیقات پیمایشی، عبارتی است از مجموعه ای از پرسشنامه هدف مدار که با بهره گیری از مقیاس های گوناگون ، نظر دیدگاه و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد. در ساختن یک پرسشنامه باید به چهار جنبه توجه شود:
الف ) انتخاب موضوع سوال ها
ب) محتوای سوال
ج )جمله بندی پرسش ها
د) انتخاب نوع سوال ( خاکی,1382 : 242 )
3-4-2 معرفی پرسشنامه
پرسشنامه ی تحقیق حاضر, با تلفیق بخش هایی از چندین پرسشنامه, حاصل شده است. برای سنجش تصویر برند, از 11 سوال (سوالات 16-6) برگرفته از مقاله ی “عوامل مؤثر بر ارزش ويژه برند در مقصد گردشگري شهر يزد” استفاده شده است, که خود برگرفته از تحقیقات Koneknik, 2006, Etchner and Ritchie 1993 و Walmsley and Jenkins 1993 می باشند
برای سنجش متغیر آگاهی از برند مقصد, از 5 سوال برگرفته از پرسشنامه ی مقاله ی” مقايسه تطبيقي ارزش ويژه برند مقاصد گردشگري كيش و قشم از نقطه نظر ادراكات گردشگران داخلي” استفاده شده است, که خود, برگرفته از تحقيق كونكنيك، بوو و همكاران در سال 2007 می باشد.
برای سنجش متغیر رضایت گردشگر, از مقاله ی “بررسی اثرات تکرار سفر به اصفهان بر میزان رضایت گردشگران خارجی”, سوالاتی انتخاب گردید که رضایت گردشگر را از جنبه های مختلف سفر اندازه گیری می کند. معمولا گردشگران رضایت خود را از سفر, بر اساس احساسات و هیجانات بدست آمده از سفر, راحتی و ایمنی, کسب تجارب, دانش و اطلاعات جدید و برطرف کردن کسالت و یکنواختی زندگی روزمره بیان می نمایند.
مقیاس استفاده شده در این پرسشنامه, مقیاس لیکرت است, که یکی از معروف ترین مقیاس های رتبه ای موردی شده است که رنسیس لیکرت, معرفی کرده است. در این مقیاس گزینه ها به صورت طیف 5 نقطه ای, 7 نقطعه ای و 9 نقطه ای تصویر می شود. هر نقطه با توضیحی همراه است. نقاط ابتدا و انتهایی طیف معمولا بسیار موافق و بسیار مخالف است و پاسخگویان باید درجه ی موافقت خود را با علامت زدن روی یکی از گزینه ها مشخص کنند. به صورت معمول, تعداد گزینه های موافق و مخالف در این مقیاس با هم برابر است. در بازاریابی, این مقیاس را می توان برای ارزیابی طرز تلقی مصرف کننده نسبت به موضوعات به کار برد.
( دهدشتی شاهرخ و بحرینی زاده,1389: 176)
تعداد صفحات:
|
9 |
تعداد گویه ها:
|
36 |
تفکیک ابعاد:
|
دارد |
شیوه نمره گذاری:
|
دارد |
روایی در مطالعات مختلف داخلی:
|
دارد |
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:
|
دارد |
تعاریف نظری و عملیاتی:
|
دارد |
منابع:
|
دارد |
نوع فایل: | word |
برچسب ها :
نظرات (0)
محصولات مرتبط
پرسشنامه ارزش ويژه برند در مقصد گردشگری از وامسلی و جنکینز
9,900 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.