موجود در انبار
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی – فراشناختی (روش خودآموزی) بر عملکرد حل مسأله ریاضی دانشآموزان کمتوان ذهنی
0 تومان
- آمار :42 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی – فراشناختی (روش خودآموزی) بر عملکرد حل مسأله ریاضی دانشآموزان کمتوان ذهنی
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر تأثیر آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی را بر عملکرد حل مسأله ریاضی دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزشپذیر شهر شیراز مورد مطالعه قرار داده است. نمونه مورد مطالعه، شامل 40 نفر دانشآموز پسر و دختر کمتوان ذهنی پایه اول دوره مهارتآموزی (طرح جامع) بود که در قالب کلاسهای طبیعی و دستنخورده به عنوان گروه آزمایشی و گواه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها، آزمون محقق ساخته حل مسأله ریاضی بود که با استفاده از آن، عملکرد هر دو گروه در پیشآزمون و پس آزمونها مورد بررسی قرار گرفت. پس از اجرای پیش آزمون، گروه آزمایشی به مدت 21 ساعت آموزش راهبرد، هر دو گروه در پس آزمون 1 (بلافاصله پس از آموزش) و پس آزمون 2 (دو هفته پس از آموزش) شرکت داده شدند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که آموزش راهبرد شناختی- فراشناختی موجب بهبود عملکرد حال مسئله در آزمودنیهای گروه آزمایش و تداوم آن به مدت دو هفته شده است. همچنین، در این پژوهش بین عملکرد پسران و دختران در حل مسأله تفاوتی مشاهده نگردیده است.
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
منبع: http://joec.ir
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار های Pls, Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
شبکه تحلیلی یونی تحلیل در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.
Site:www.unitahlil.ir
Phone number: 09199551777
Instagram:unitahlil
Email: unitahlil@gmail.com
نظرات (0)
محصولات مرتبط
تاثیر آموزش راهبردهای شناختی – فراشناختی (روش خودآموزی) بر عملکرد حل مسأله ریاضی دانشآموزان کمتوان ذهنی
0 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.