موجود در انبار
روش خواندن مقدم بر نوشتن سوادآموزی به نوآموزان
0 تومان
- آمار :105 بازدید کننده در حال حاضر
توضیحات
بررسی روش «خواندن مقدم بر نوشتن» در سوادآموزی به نوآموزان
چکیده مقاله روش خواندن مقدم بر نوشتن سوادآموزی :
هدف از این پژوهش یافتن پاسخی برای این سؤال بود که آیا «روش کلی جدید» که ویژگی اصلی آن «خواندن بر نوشتن» است، اثری بر روی تسهیل اکتساب خواندن اولیه کلمات و حروف دارد یا خیر. در این پژوهش آزمودنیها در دو آزمون متفاوت شرکت کردند. در آزمون یک، 86 دانشآموز (48 پسر و 38 دختر) اول ابتدایی دارای نقص شنوایی از مدارس ابتدایی ناشنوایان شهر تهران که سوادآموزی به آنها براساس روش «خواندن بر نوشتن» بود و 100 دانش آموز (50 پسر و 50 دختر) اول ابتدایی فاقد نقص شنوایی از مدارس ابتدایی مناطق پنج گانه آموزش و پرورش شهر تهران که به طور تصادفی نمونهگیری شده بودند و در آزمون دو ، 77 دانشآموز (47 پسر و 30 دختر) دارای نقص شنوایی و 60 دانشآموز (30 پسر و 30 دختر) فاقد نقص شنوایی از آزمودنیهای آزمون یک شرکت داشتند. نتایج حاکی از وجود تفاوت معنیدار بین این دو گروه از نظر دستیابی به مهارت در خواندن کلمات و حروف جدید به صورت اکتشافی و قبل از آموزش نوشتاری، اثر مثبتی بر روی اکتساب اولیه خواندن کلمات دارد. بنابراین نتایج این پژوهش حاکی از کارآمد بودن روش «خواندن بر نوشتن» سوادآموزی به نوآموزان است.
نویسندگان
- دکتر علی اصغر کاکوجویباری
- الیس هوسپیان
منبع:joec.ir
برای دانلود مقاله روش خواندن مقدم بر نوشتن سوادآموزی که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار های Pls, Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
نظرات (0)
محصولات مرتبط
روش خواندن مقدم بر نوشتن سوادآموزی به نوآموزان
0 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.