سبد خرید من (0 )
موجود در انبار
مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی
260
تا فروخته شده در 21 ساعت قبل
0 تومان
- آمار :36 بازدید کننده در حال حاضر
دسته: روانشناسی-روانشناسی بالینی
برچسب: اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه, بازداری رفتاری, تورج هاشمی نصرت آباد, حسین علی غلام رستمی, سازمانبندی مجدد اندیشه, فاطمه نعمتی سوگلی تپه, کارکردهای اجرایی, مجید محمودعلیلو, مدل بارکلی
توضیحات
مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی
چکیده مقاله زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی :
مقدمه: هدف از این پژوهش، مقایسه کارکرد اجرایی سازمانبندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی میباشد.
روش: در این پژوهش که از نوع علی- مقایسهای است، 50 دانشآموز پایه سوم و چهارم ابتدایی مبتلا به اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه (25 دانشآموز مبتلا به فزون کنشی و 25 دانشآموز مبتلا به نارسایی توجه) با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) و مصاحبه تشخیصی بالینی، انتخاب شده و با بهرهگیری از آزمون بندر گشتالت، آزمون زمان واکنش و آزمون شکلگیری مفهوم ویگوتسکی، مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که دانشآموزان مبتلا به نارسایی توجه، نسبت به دانشآموزان مبتلا به فزون کنشی، عملکرد بهتری در بازداری رفتاری داشتند ولی در سازمانبندی مجدد اندیشه، تفاوت معنیداری بین دو گروه وجود نداشت.
نتیجهگیری: به طور کلی، یافتههای این پژوهش، نظریه بارکلی را در خصوص نقص کودکان مبتلا به فزون کنشی در بازداری رفتاری مورد تأیید قرار داده و در مورد نقص سازمانبندی مجدد اندیشه، رد کرد.
روش: در این پژوهش که از نوع علی- مقایسهای است، 50 دانشآموز پایه سوم و چهارم ابتدایی مبتلا به اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه (25 دانشآموز مبتلا به فزون کنشی و 25 دانشآموز مبتلا به نارسایی توجه) با استفاده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) و مصاحبه تشخیصی بالینی، انتخاب شده و با بهرهگیری از آزمون بندر گشتالت، آزمون زمان واکنش و آزمون شکلگیری مفهوم ویگوتسکی، مورد ارزیابی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل گردید.
یافتهها: نتایج نشان داد که دانشآموزان مبتلا به نارسایی توجه، نسبت به دانشآموزان مبتلا به فزون کنشی، عملکرد بهتری در بازداری رفتاری داشتند ولی در سازمانبندی مجدد اندیشه، تفاوت معنیداری بین دو گروه وجود نداشت.
نتیجهگیری: به طور کلی، یافتههای این پژوهش، نظریه بارکلی را در خصوص نقص کودکان مبتلا به فزون کنشی در بازداری رفتاری مورد تأیید قرار داده و در مورد نقص سازمانبندی مجدد اندیشه، رد کرد.
نویسندگان
- تورج هاشمی نصرت آباد
- مجید محمودعلیلو
- حسین علی غلام رستمی
- فاطمه نعمتی سوگلی تپه
منبع:semnan.ac.ir
برای دانلود مقاله زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی که به صورت رایگان در اختیار شما پژوهشگر عزیز قرار میگیرد ابتدا به سبد خرید اضافه کنید و سپس مقاله را دانلود نمایید.
انجام تحلیل های آماری با استفاده از نرم افزار هایPls, Lisrel, Amos, Spss توسط تیم تحلیلی یونی تحلیل.
شبکه تحلیلی یونی تحلیل در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.
نظرات (0)
اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی” لغو پاسخ
محصولات مرتبط
مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعههای اختلال فزون کنشی/ نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی
0 تومان
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.