خانه وبلاگ روش تحقیق علوم رفتاری تحقیق پس رویدادی _تحقیق توصیفی

تحقیق پس رویدادی _تحقیق توصیفی

تحقیق پس رویدادی

تحقیق پس رویدادی

 

تحقیق پس رویدادی  به تحقیقاتی اطلاق می شود که در آن ها پژوهشگر با توجه به متغیر وابسته به بررسی علل احتمالی وقوع آن می پردازد. روش تحقیق علی-مقایسه ای از نوع تحقیقات گذشته نگر بوده و از آنجایی که علت و معلول (متغیر مستقل و وابسته) پس از وقوع مورد بررسی قرار می گیرند، به آن روش پس رویدادی نیز گفته می شود. از جمله تحقیقات پس رویدادی می توان به پژوهش هایی در مورد علل عقب ماندگی یا پیشرفت تحصیلی کودکان اشاره نمود.

در تحقیق پس رویدادی دستکاری شرایط بوجود آورنده و علل احتمالی عقب ماندگی یا پیشرفت در اختیار محقق نبوده است. محقق صرفا این افراد را شناسایی کرده و بعضی از ویژگی های شخصی یا الگوهای رفتاری آن ها را مشاهده می کند.

“پژوهش پس از رویداد” عموماً به مطالعات یا تحقیقات انجام شده پس از یک رویداد خاص، مانند کنفرانس، سمینار، کارگاه، جشنواره، عرضه محصول یا هر رویداد مهم دیگری اشاره دارد. هدف این نوع تحقیق جمع‌آوری بینش، بازخورد و داده‌ها در مورد تأثیر رویداد، نتایج، اثربخشی و تجربیات شرکت‌کننده است.

در اینجا خلاصه ای از آنچه تحقیقات پس از رویداد شامل می شود آورده شده است:

1. هدف و اهداف:
هدف تحقیق پس از رویداد را مشخص کنید. آیا به دنبال ارزیابی رضایت شرکت کنندگان، سنجش موفقیت رویداد، شناسایی زمینه های بهبود یا تجزیه و تحلیل تاثیر رویداد بر اهداف خاص هستید؟ بر اساس اهداف خود اهداف تحقیقاتی روشنی تعیین کنید.

2. جمع آوری داده ها:
روش های جمع آوری داده هایی که استفاده می کنید را تعیین کنید. اینها می تواند شامل نظرسنجی، مصاحبه، گروه های متمرکز، مشاهدات، تجزیه و تحلیل محتوای رسانه های اجتماعی یا مواد رویداد و موارد دیگر باشد.

3. بازخورد شرکت کنندگان:
جمع آوری بازخورد از شرکت کنندگان، شرکت کنندگان، سخنرانان، حامیان مالی و سایر ذینفعان. در مورد تجربیات، سطح رضایت، ارزش درک شده و هر پیشنهادی برای بهبود آنها بپرسید.

4. معیارهای اندازه گیری:
شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) یا معیارهایی را که با اهداف تحقیقاتی شما همسو هستند، تعریف کنید. اینها ممکن است شامل مشارکت شرکت کنندگان، حضور در جلسه، اثربخشی شبکه، دانش به دست آمده و غیره باشد.

5. نظرسنجی:
یک نظرسنجی برای جمع آوری بازخورد ساختاریافته از شرکت کنندگان ایجاد کنید. شامل سؤالاتی در مورد رضایت کلی، عناصر رویداد خاص، سازمان، کیفیت محتوا و تدارکات آنها باشد.

6. مصاحبه ها و گروه های متمرکز:
برای به دست آوردن بینش های عمیق تر، مصاحبه ها یا گروه های متمرکز را با سهامداران کلیدی انجام دهید. این رویکرد می تواند درک عمیق تری از دیدگاه شرکت کنندگان ارائه دهد.

7. تجزیه و تحلیل داده ها:
تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده برای شناسایی روندها، الگوها، و زمینه های قدرت و بهبود. داده های کمی از نظرسنجی ها را می توان با استفاده از تکنیک های آماری تجزیه و تحلیل کرد، در حالی که داده های کیفی از مصاحبه ها یا گروه های متمرکز را می توان به صورت موضوعی تجزیه و تحلیل کرد.

8. مقایسه با اهداف:
برای ارزیابی موفقیت رویداد در دستیابی به اهداف، یافته های تحقیق را با اهداف اولیه خود مقایسه کنید.

9. توصیه ها:
بر اساس تجزیه و تحلیل، توصیه های عملی برای رویدادها یا بهبودهای آینده ایجاد کنید. این می تواند شامل تغییراتی در لجستیک، محتوا، استراتژی های ارتباطی و موارد دیگر باشد.

10. گزارش و به اشتراک گذاری:
یافته های خود را در یک گزارش یا ارائه واضح و سازمان یافته ارائه دهید. نتایج را با سازمان دهندگان رویداد، ذینفعان و تیم های مربوطه به اشتراک بگذارید. موفقیت ها، چالش ها و فرصت های رشد را برجسته کنید.

11. بهبود مستمر:
از بینش های به دست آمده از تحقیقات پس از رویداد برای بهبود رویدادهای آینده استفاده کنید. تغییرات و استراتژی های پیشنهادی را برای بهبود تجربیات شرکت کنندگان و نتایج رویداد اعمال کنید.

تحقیقات پس از رویداد برای سازمان‌دهندگان رویداد، کسب‌وکارها و مؤسسات ضروری است تا تأثیر رویدادهای خود را درک کنند، رضایت شرکت‌کنندگان را بسنجند، و استراتژی‌ها را برای تلاش‌های آینده اصلاح کنند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رویدادها به طور مؤثر اهداف مورد نظر خود را برآورده می کنند و تجربیات معناداری برای شرکت کنندگان ایجاد می کنند.

جهت مطالعه بیشتر تحقیق پس رویدادی

مزایای نظرسنجی پس از رویداد چیست؟ – تحقیق پس رویدادی
نوشته سوزان ای. دیفرانزو

از نظرسنجی های پس از رویداد برای ایجاد استراتژی هایی برای بهبود رویداد و موفقیت مداوم استفاده کنید . یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید جمع آوری بازخورد از شرکت کنندگان برای اطلاع از نیازها و انتظارات آنهاست. مدیران رویداد می توانند از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی هایی برای بهبود رویداد و موفقیت مداوم استفاده کنند.

پس از رویدادها، توصیه می‌شود که مدیران رویداد، نظرسنجی‌های رویداد را از طریق ایمیل ارسال کنند و از شرکت‌کنندگان بخواهند نظرسنجی بازخورد رویداد آنلاین را تکمیل کنند، یا پیوندی به نظرسنجی در کارت پستال یا سایر پست‌های تبلیغاتی ارسال کنند. ایجاد نظرسنجی رویداد آنلاین با نرم افزار نظرسنجی به شما این امکان را می دهد که پاسخ دهندگان و پاسخ ها را به صورت آنلاین با یک سیستم مدیریت نظرسنجی بصری مدیریت کنید. با سیستم مدیریت نظرسنجی آنلاین پیشرفته، می‌توانید به راحتی اطلاعات تماس شرکت‌کنندگان رویداد را آپلود کنید، از پاسخ‌دهندگان دعوت کنید تا نظرسنجی رویداد آنلاین خود را با دعوت‌نامه‌های ایمیلی تکمیل کنند، افرادی که پاسخ داده‌اند را پیگیری کنید، نظرسنجی‌های نیمه تکمیل‌شده را ذخیره کنید، یادآوری‌های ایمیل را برای کسانی که پاسخ نداده‌اند ارسال کنید. پاسخ داد و نتایج را در زمان واقعی مشاهده کرد.

تحقیق پس رویدادی اغلب معنی دارترین بازخورد را ارائه می دهند. این به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد تا اثربخشی جنبه های مختلف رویدادهای شما مانند سخنرانان فردی، موضوعات سمینار، جلسات آموزشی، نمایش محصولات، غرفه داران و حامیان مالی، اقامتگاه ها را ارزیابی کنند و همچنین تجربه کلی خود را از رویداد ارزیابی کنند.

هدف از نظرسنجی های پس از رویداد این است که مشخص شود آیا تلاش هایی که سازمان شما برای برنامه ریزی رویداد انجام می دهد، انتظارات شرکت کنندگان، سخنرانان، غرفه داران و حامیان مالی را برآورده می کند یا خیر. برای اطمینان از بالاترین نرخ مشارکت، نظرسنجی پست رویداد خود را به محض پایان رویداد برای شرکت کنندگان ارسال کنید، در حالی که تجربیات آنها هنوز در ذهن آنها تازه است. مهم‌ترین اطلاعات جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی‌های پس از رویداد این است که آیا شرکت‌کنندگان ارزشی در رویداد پیدا کردند، آیا ارزش سرمایه‌گذاری در زمان و منابع آن‌ها را داشت و آیا دوباره در رویداد شرکت خواهند کرد یا خیر. از آنجایی که این سوالات بسیار مهم هستند، این سوالات را در اوایل نظرسنجی بپرسید.

در زیر نمونه‌هایی از سوالاتی وجود دارد که می‌توانید در نظرسنجی پست بعدی خود بپرسید.

سوالات بازخورد عمومی

اهداف اصلی شما برای رویداد (دانش، شبکه و غیره) چه بود؟
آیا این رویداد به اهداف شما رسید؟
برگزارکنندگان رویداد چه کاری می توانستند متفاوت انجام دهند؟
آیا مکان رویداد (زمان سفر، راحتی و …) مناسب بود؟
در مقایسه با سایر رویدادهای مشابهی که شرکت کرده اید، این رویداد چگونه مقایسه می شود؟
آیا دوباره در این رویداد شرکت می کنید؟
آیا این رویداد را به یک همکار توصیه می کنید؟

سوالات بازخورد سخنران

آیا موضوع جلسه مطابق وعده داده شد؟
آیا سخنران جذاب بود؟
اهداف شما از این جلسه چه بود؟
آیا سخنران به اهداف شما رسید؟
آیا گوینده سطح مناسبی از جزئیات موضوع را درج کرده است؟
دوست دارید چه موضوعاتی پوشش داده شود؟
آیا اطلاعاتی که از این جلسه جمع آوری کردید می تواند در کسب و کار شما اعمال شود؟
در زیر نمونه هایی از سوالاتی که باید از غرفه داران و حامیان مالی در نظرسنجی بعدی بعد از رویداد بپرسید آمده است.

سوالات بازخورد غرفه داران و حامیان

آیا شرکت کنندگان در سطح مناسبی از تصمیم گیرندگان برای محصولات یا خدمات شما بودند؟
آیا ساختار رویداد به شما فرصت کافی برای تعامل با شرکت کنندگان می دهد؟
اهداف اصلی شما برای نمایش در این رویداد (آگاهی از برند، تولید سرنخ، شبکه سازی و غیره) چه بود؟
آیا این رویداد به اهداف شما رسید؟
آیا محل غرفه شما برای ایجاد ترافیک مناسب بود؟
آیا محل برگزاری رویداد شناخت مناسبی برای حمایت مالی شما (حامیان مالی استراحت، علائم، تشخیص روی صحنه و غیره) ارائه کرد؟
آیا در فرصت های شبکه ارزشی پیدا کردید؟

 

مقالعه ای که در بالا آن را مطالعه فرمودید مربوط به بحث  تحقیق پس رویدادی_تحقیق توصیفی  است،که تیم تحلیلی یونی تحلیل آن را برای شما عزیزان و پژوهشگران گرد آوری کرده است.

 
   

جهت مشاهده جدید ترین آموزش های ویدویی در spss  کلیک کنید .

جهت دانلود فصل چهارم پایان نامه همراه با دیتا در چهار نرم افزار Pls ,  Lisrel , Amos , Spss کلیک کنید .

جهت دانلود پروژه و دیتا همراه با تحلیل در spss  کلیک کنید .

جهت دانلود آموزش های رایگان spss کلیلک کنید

روش تحقیق در علوم رفتاری

www.snapsurveys.com

تحقیق پس رویدادی

اشتراک گذاری:

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *